4 listopada br. podczas IV Kongresu Branży Spożywczej rozstrzygnięto konkurs OOPAK – na najlepsze opakowanie opolskiego produktu spożywczego.
W konkursie zwyciężyła Marta Wichary - studentka Instytutu Sztuki UO, która zaprojektowała i przygotowała makietę opakowania belgijskich czekoladek Cote d’Or, produkowanych w Skarbimierzu przez firmę Mondelez Intern.
Ponadto, w tym współorganizowanym przez Opolskie Cenrtum Rozwoju Goispodarki, firmę Chespa i Dobrotekę konkursie przyznano wyróżnienia:
- Markowi Powiecce, absolwentowi Oilitechniki Śląskiej w Gliwicach, który przygotował stand na produkty baby food dla firmy Nutricia,
- Pawłowi Haraniowi z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu za opakowanie piwa dla Browaru Namysłów,
- Marcie Wichary za opakowanie pralinek Cadbury firmy Mondelez International,
- Rafałowi Kwietniowi za opakowanie lodów firmy Nestle.
W sumie do konkursu OOPAK, który zaadresowany był do studentów i absolwentów uczelni artystycznych, zgłoszono 16 projektów. Zadaniem 8 wybranych uczestników było zaproponowanie opakowań dla produktów wskazanych przez zaangażowane w konkurs przedsiębiorstwa branży spożywczej – firmę Mondelez International, Nutricia, Browar Namysłów, Nestle. W październiku w Dobrotece odbyły się tygodniowe warsztaty, w których udział wzięło 8 wybranych uczestników konkursu. Podczas warsztatów, w firmie Chespa powstały makiety opakowań.
Dodatkowo wszyscy uczestnicy, którzy dotarli do drugiego etapu, mają możliwość odbycia półrocznego stażu w firmie Chespa.