Dobroteka

Wywiad z Anną Dzierżanowską

Pasja projektowania

Projektant ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Zna wszelkie możliwe materiały i akcesoria obecne na rynku - o projektowaniu wnętrz, budowaniu relacji z klientami oraz najważniejszym pomieszczeniu w domu - kuchni opowiada Anna Dzierżanowska, dyrektor kreatywny marki Halupczok.

Mając tak bogate portfolio, z pewnością ma Pani na swoim koncie projekty wnętrz ekskluzywnych o szczególnym charakterze. Jakie było Pani najbardziej prestiżowe zlecenie?

Na pewno urządzenie domu znanego polskiego sportowca, mistrza w swojej sportowej dyscyplinie, którego nazwisko rozpoznawane jest na całym świecie. Niemniej jednak, efekt wyszedł bardzo zadowalający i właściciele remontując wnętrze po latach zwrócili się do mnie ponownie.

Projektowanie to skomplikowany proces twórczy. Wymaga nie tylko fachowej wiedzy, ale też ogromnej kreatywności. Skąd czerpie Pani inspiracje? Czy jest coś, co szczególnie wpływa na projekt?

Z pewnością na inspirację dotyczącą jednego modelu, składa się szereg obrazów, które kiełkują w głowie, tworząc swego rodzaju moodboard. W jego tworzeniu pomagają wyjazdy na targi meblarskie i wnętrzarskie. Pomocna bywa obserwacja rynku motoryzacyjnego, nowych technologii, ale także na drugim biegunie obserwacja przyrody. Ważne, żeby mieć otwartą głowę, wspomagać się zasadami design thinking, future thinking, bo trzeba pamiętać o powiązaniu przyszłości biznesu z trendami.

Pozostańmy przy temacie trendów. Jak odnaleźć harmonię między tym, co modne a tym, co ponadczasowe?

Wiele lat temu wypracowałam sobie zdanie, że jeśli ktoś chce w swoim wnętrzu podążać za dynamicznie zmieniającymi się trendami, to powinien zdecydować się na dość minimalistyczne umeblowanie, a do trendów dopasowywać się dodatkami. Jeśli chodzi o ponadczasowość, polecam proste formy i stonowane kolory. Osoby, które mają zamiłowanie do klasyki, urządzając wnętrze stylizowanymi meblami i dodatkami, również uzyskają wnętrze ponadczasowe. Klasyka jest zawsze w modzie.

Polski rynek aranżacji wnętrz dynamicznie się rozwija. Jak zmieniło się podejście do projektowania na przestrzeni ostatnich lat? Czego oczekują współcześnie klienci?

Przede wszystkim to rozmowy z klientem i współtworzenie. Klient chce mieć poczucie, że dobrze odpowiemy na jego oczekiwania, chce czuć, że ma realny wpływ na kształt finalnego produktu. Kolejny zaobserwowany trend, to chęć uczucia wyjątkowości. Klient chce być traktowany wyjątkowo. Sprzyja temu personalizacja produktu np. w przypadku marki Halupczok, indywidualny grawer na szklanych bokach i frontach szuflad.

Polacy coraz chętniej urządzając wnętrza korzystają z pomocy profesjonalistów. Dlaczego warto skorzystać z usług projektanta wnętrz?

Projektant ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Zna wszelkie możliwe materiały i akcesoria obecne na rynku. Zna szeroką paletę produktów AGD i armatury. Umie dobrać oświetlenie i odpowiednie materiały wykończeniowe, o właściwych dla danego pomieszczenia parametrach.

Pomieszczenie, którego projektowanie dostarcza Pani najwięcej satysfakcji to…

Oczywiście, kuchnia. Spędzamy w niej wiele czasu i przez to kuchnia spełnia wiele nieoczywistych funkcji, takich jak opieka nad dziećmi, spotkania towarzyskie… Musimy to wszystko przewidzieć rozmawiając z klientem, dostosować odpowiednio projekt. Kuchnia jest także pomieszczeniem naszpikowanym nowymi technologiami. Wspomnę tutaj tylko o sprzęcie AGD, oświetleniu którym można sterować za pomocą systemów nazywanych ogólnie „inteligentny dom”. Projekt kuchni to wielkie wyzwanie i ogromna satysfakcja.

Dziękuję za rozmowę